Klena Lilla Jag

~Keep It Stupid Simple~

Nya favoriten

Kategori: Allmänt

Att skriva om mat är ju inte riktigt min grej, men jag måste bara dela med mig av min nya favoritfrukost. Bakade ägg! 



Har sett detta på en del matlagningsprogram utan att direkt bry mig, men en dag blev ja lite nyfiken på vad det fanns för olika recept på detta. Hittade ett som föll mig i smaken och som är lätt att variera. 

I min lilla skål finns följande:
Stekt rödlök
Stekt babyspenat
Stekt bacon (nytt för idag)
Grädde
Riven ost (idag blev det cheddar)
Och slutligen ett ägg på toppen.

Så himla gott! Lätt att göra och en ganska bra start på dagen. Som sagt så kan man ju variera i oändlighet!
Denna veckan ska jag plugga matte på komvux, så därför har jag förberett små skålar med färdigstekt rödlök, spenat och bacon. Då tar det kanske en kvart ungefär för att få en ordentlig frukost. Kan behövas för att få igång hjärnan.

Har ni inte provat så gör det!
Nu ska jag dammsuga lite här hemma, idag blir det nämligen plugg i två omgångar, en efter lunch och en efter middagen då skolan är öppen till 20.00 idag. Vi syns!
💋




Kommentera inlägget här: