Klena Lilla Jag

~Keep It Stupid Simple~

Varför inte...

Kategori: Downside

Igår när jag och Ante kom hem efter lite ärenden så blinkade en lampa på diskmaskinen och det lät som den tömde vatten hela tiden. Det slutade inte även om man stängde av den. Så tillslut fick vi dra ut kontakten istället. Och medans Ante började lossa på delar så letade jag upp instruktionsboken som förra ägaren lämnat kvar åt oss. På sidan "Felindikationer" fanns där en rad. "Lampan L2 blinkar. För mycket vatten i maskinen. Kontakta service."

Jaha... Då vet vi vad vi ska köpa för våra julklappspengar.. Eller ja, det kanske går att laga den. Ante misstänker att själva pumpen eller nivåmätaren är kass, men nuförtiden brukar det vara dyrare att köpa delar än att köpa ny maskin. Så det är väl bara att bita i det sura äpplet gissar jag.

Tråkigt när det händer, men maskinen är ju trots allt 9 år gammal och man har haft på känn att det skulle hända nått. Ibland har den inte tömt ut allt vatten och ibland vill den inte starta på en gång. 

Det jag tyckte var värst var att det rann ut en massa vatten på golvet hela tiden. Ett förstört golv hade ju varit värre. Så det var mycket torkande igår kväll. Och idag skulle Ante jobba, vilket också är ganska typiskt när det händer sånt här. 

Därför började jag min dag med att ta bort plastskyddet under maskinen, torkade torrt det, torkade torrt under maskinen, la ut en handduk som jag sen la plastskyddet på och sen upp med diskmaskinen på detta. Inget jag rekommenderar att göra när man är lite morgontrött och inte fått i sig varken kaffe eller frukost. Mycket svordomar blev det. 

Blir till att återgå till att diska förhand tills vi köpt ny antar jag. Men vi överlever nog. ;)
Dags för kaffe, vi syns!
💋
Kommentera inlägget här: