Klena Lilla Jag

~Keep It Stupid Simple~

Från oljepåfyllning till bön...

Kategori: Allmänt

Idag på jobbet kom det in en något förvirrad liten kvinna/tant som ville ha hjälp med att fylla på olja i sin bil. 
Ja visst, det fixar jag!

Så jag kollar oljan, letar upp rätt olja till hennes bil, fyller på oljan. Du kanske kan passa på att kolla glykolen oxå? Undrar kvinnan/tanten. Absolut!
Kollar och fyller på. Går in och tar en kund medans hon stänger motorhuven. 
Sen betalar hon och går, men kommer snart in igen och följande dialog utspelar sig på tappen...

Kvinnan/Tanten: Jag är ganska kyrklig med jesus och sånt, och jag tänkte att jag skulle tänka på att be för dig om det går bra?
Jag: Ja visst, det går bra. (Här har jag ite riktigt insett vad det var hon egentligen sa)
Kvinnan/Tanten: Åh vad bra! Vad heter du?
Jag: Charlotte (Här inser jag vad som sagts och kan knappt hålla mig för skratt.
Kvinnan/Tanten: Tack så mycket, ha en bra dag!
Jag: Tack detsamma... 

Man får se och höra mycket när man jobbar på bensinstation, ibland får man 100 kr i dricks om man kollar luften på någons däck och ibland ber någon för mig som tack för hjälpen. 

Detta gjorde min dag! Inte för att jag är troende på nått sätt, men det måste ju ändå räknas som en kompling, eller?
Vi syns
💋


Kommentera inlägget här: