Klena Lilla Jag

~Keep It Stupid Simple~

Vårstädning

Kategori: Allmänt, Downside

Fast man kan nog inte kalla det jag gör idag för vårstädning... För ingenting blir gjort! Det är så jäkla tråkigt att städa! Speciellt när man vet att det egentligen inte räcker med den vanliga städrutinen (plocka undan, dammsug, torka av bord, diska och tvätta), utan det egentligen krävs en riktig vårstädning. Ni vet... Göra allt! Torka av köksluckor, dammtorka överallt, skura golv, byta gardiner och dukar, byta sängkläder, göra en grundlig städning av badrummet, kanske putsa fönster efter regn och storm... Suck... Jag orkar inte..

Motivation och hjälp behövs omgående! Varför hjälper inte Ante till undrar ni kanske..? Jo, därför att han hjälper sin pappa med hans köksrenovering. Så vet ni det. Och de andra två som bor här, ja de ligger bara och latar sig i soffan. Startar jag dammsugaren sticker de härifrån på två sekunder... Inte mycket till hjälp där inte. 

Nä, nu ska jag dricka upp mitt kaffe och äta lite hallonkräm. Sen får jag ta mig i kragen, starta lite bra städarmusik i form av Raubtier kanske, sen så jäklar ska här städas! Hoppas jag...
Vi syns
💋

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: