Klena Lilla Jag

~Keep It Stupid Simple~

En helt vanlig sketen tisdag

Kategori: Allmänt, Downside, Plugg

Det var då jag fick för mig att ännu en gång komma igång med bloggen igen. Det var ju ungefär 1 år sedan sist, så det var väl kanske på tiden då.
 
Har bytt utseendet på bloggen eftersom jag tyckte det blev för mycket "lullull" i den förra designen (som min snälla bror hjälpte mig med) och nu kände jag för något mycket enklare. Vilket det verkligen blev också!
 
Vad har jag att säga denna sketna tisdag då? Inte så mycket egentligen... Kan ju i korthet berätta lite om vad som hänt sen sist (för 1 år sen)... Jag tror jag gör det i form av en lista, känns mer som jag!
  • - I augusti förra året började jag på utbildningen "Affärsinriktad redovisningsekonom" på Affärshögskolan i Uddevalla. Trivs så bra och jag är övertygad om att detta var rätt väg att gå för mig!

  • - Julveckan var jag hundvakt för första gången i mitt liv (har alltid haft hund i familjen under min uppväxt). Det gick bra förutom att både jag och hunden blev sjuka och hostade hela natten till juldagen. Kul jul!
    Den firades mamma denna gången, vilken var väldigt mysigt och trevligt trots sjukdom.

  • - Min första praktik, eller LIA som skolan kallar det, hade jag på Starke Arvid i Ljungskile vecka 6 t.o.m. vecka 13. Det var så lyckat att jag blev erbjuden ett vikariat med start augusti i år, vilket jag självklart tackade ja till! 
    Sen jag började utbildningen i höstas har jag varit tjänstledig från Preem, men jobbat varannan helg och ska även sommarjobba i år. Och nu har jag fått bekräftat att jag får tjänstledigt till 100 % från augusti fram till den dagen jag avslutar utbildningen. LEDIG VARJE HELG I NÄSTAN ETT ÅR!!!! Senast mitt liv såg ut så gick jag på gymnasiet. Så jävla gött!

  • - Saker som hänt med vårt lilla hus under det här året då... Ett axplock: Vi har bytt panel på delar av husets utsida, rivit altanen och byggt en ny (saknar fortfarande räcke), det har regnat in, Ante har fixat läckan, vår varmvattenberedare har pajat för andra gången sen vi flytta hit, den är utbytt mot en ny...
    Som sagt, ett axplock...

  • - Tussen, den äldsta katten, fick diagnosen fetma för ca 1 månad sen. Lowfat-foder är det som gäller nu!
 
 
 
 
Detta var absolut inte det jag skulle göra vid datorn ikväll, jag skulle ju renskriva anteckningarna från dagens föreläsning i Handelrätt Bas. Äsch, jag är ju ledig resten av veckan, så det ska jag nog hinna med, en annan dag. Till helgen är det jobb på tappen som gäller! Känns skönt att man kan räkna ner antalet helger man har kvar att jobba... 
 
Vi ses när vi ses!
 
 
 
Kommentera inlägget här: