Klena Lilla Jag

~Keep It Stupid Simple~

Instuderingsteknik

Kategori: Allmänt, Plugg

Sen augusti förra året har jag avslutat fyra kurser och är just nu halvvägs av min femte. Trots det har jag fortfarande inte hittat en bra instuderingsteknik. Jag har gjort på lite olika sätt. Men shit vad svårt det är att hitta rätt sätt! Är det bara för att man inte är tonåring längre? Har hjärnan redan börjat förtvina på mig?
 
Trots varierade tekniker har jag ändå lyckats att klara av tentorna som varit hittills, vilket känns helt underbart!
Det är mer än vad nästan hälften av mina "klasskamrater" kan säga. 
På två av kurser har jag fått VG, det högsta vi har möjlighet att få, och två stycken har jag lyckats få G på.
Jag är ganska nöjd med detta, hade självklart varit grymt att ha VG i alla kurser, men jag är som sagt nöjd ändå.
 
Under denna kurs som jag läser nu, Handelrätt, har jag provat ännu en ny teknik. Jag antecknar med papper och penna under föreläsningarna, så mycket jag bara kan! Skrivkrampen gör sig påmind varje gång strax innan lunch, men jag vill inte missa något! Under tiden som läraren föreläser slår jag upp relevanta saker i mina böcker och krafsar ner sidnumret i mina anteckningar.
På kvällarna skriver jag av anteckningarna på datorn, precis som de är. Under nästa vecka ska jag börja snygga till för att det ska vara lättare att läsa och då ska jag även slå upp de sidorna jag skrivit ner från böckerna och skriva av den informationen jag får fram där. 
Tillslut ska allt skrivas ut och nötas in! Tentan är på valborg, alltså 30 april... 
 
Och detta ska jag sätta igång med nu, ligger lite efter med att få in anteckningarna på datorn. Så det är bäst att sätta igång! Den här kursen skulle jag hemskt gärna vilja få VG på, det är så fruktansvärt intressant!
 
Vi ses!